Vallen vitamine tabletten onder doping?

Vallen vitamine tabletten zoals magnesium & calcium onder doping? Ik merk wel dat ik er iets makkelijker door beweeg tijdens het sporten dan wanneer ik ze 2 weekjes niet heb geslikt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opzich kunnen vitamine tabletten zelf geen kwaad maar het kan zijn dat in de fabriek waar ze gemaakt worden ook andere medicijnen gebruiken en dat een bepaald stofje dan ook terecht komt in je vitamine tablet. Hier zijn verschillende verhalen al over bekend dat mensen zonder het te weten zijn gepakt op doping. Om zeker te weten of je supplement gecontroleerd is check: http://www.dopingautoriteit.nl/NZVT Bronnen:
- dopingautoriteit

Antwoorden (1)

Nee, je kunt het ook uit je voeding halen, en die stoffen kun je ook binnen krijgen bij het gebruik van maagzuurneutralisatoren (Rennie) - die zijn toegestaan onder het mom van brandend maagzuur.

Bijgevoegd een lijst met toegestane en niet-toegestane middelen, deze gelden wereldwijd.

Als je het zeker wilt weten kun je ook mailen naar dopingvragen@dopingautoriteit.nl