Als je gaat sporten ga je vaak over een bepaald "dood" punt heen. Wat houdt dit precies in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Ik denk dat het te maken heeft met endorfinen en dopamine. In het begin van de inspanning wordt je nog geplaagd door allerlei pijntjes, door doorbijten en langdurige inspanning (endorfinen) worden de pijnsignalen onderdrukt en kun je toch verder. Endorfinen hebben ongeveer hetzelfde effect als opiaten en morfinen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is het punt dat je denk dat je niet meer beter kan, en daardoor ook niet meer beter gaat proberen.
Zo dachten mensen dat het rennen van de 1 mijl nooit sneller kon dan 4 minuten. Maar toen die eenmaal onder de vier minuten gelopen werd, waren er daarna veel meer mensen die het onder de 4 minuten deden.