Wat zijn goede low budget hardloopschoenen?

Ik ben van plan om buiten de sportschool te gaan hardlopen.
Op het strand en in het bos.

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor alle goede reacties en ben ook geslaagd voor een paar goed lopende schoen, nl, Nike Downshifter voor een aanbieding van 40 Euro.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

Kijk eens rond, bij de Scapino hebben ze soms ook goede schoenen die je de volledige ondersteuning geven. Inversteer niet gelijk in dure dingen, kom er eerst achter dat je het na 3 weken nog steeds leuk vind en beloon jezelf bijvoorbeeld als je erg goed en veel gelopen hebt koop je voor jezelf een handige kleine mp3 speler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Harmen: mijn ervaring is dat als je verkeerde schoenen hebt, je eerder pijntjes krijgt, waardoor je het al snel niet leuk meer gaat vinden
Hardlopen is iets wat je niet 'a la cheap' moet gaan doen. Koop goede schoenen. Je rug & knien zullen je dankbaar zijn.

Er zijn speciale winkels die je kunnen adviseren welke schoenen voor jou geschikt zijn. Voor 70 euro heb je bij een goede loop-winkel al een instap paar.

Als je naar een schoenenreus oid gaat, kan je geluk hebben, maar ook heel veel pech. Je zou niet de eerste zijn die spiervlies ontsteking oploopt door de verkeerde schoenen te gebruiken, of rugproblemen krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij elke Scapino of Schoenenreus wel low-budget hardloopschoenen halen, maar toch raad ik je aan naar een echte "Running-shop" te gaan, daar worden je schoenen helemaal naar je loopstijl aangemeten, om te voorkomen dat je blaren of andere nare blessures krijgt. Iedereen heeft immers een andere loopstijl.

Ze zijn behoorlijk wat duurder, maar ik heb het er graag voor over (heb zelf vroeger low-budget schoenen gekocht... heel veel spijt van gekregen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Asics zijn goede hardloopschoenen. Als je even de folders in de gaten houdt van de bekendere sportwinkels kun je ze al tegenkomen voor 35 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet naar een goede runnigshop gaan!
Je voeten op laten meten... Want goed advies betreft hardloopschoenen is echt super belangrijk ivm blessures.. En voor €70 heb je echt wel een paar redelijke schoenen..

Succes