Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe goed werkt zwemmen als krachttraining?

Ik heb nu negen maanden krachttraining gedaan, en ik overweeg over te stappen naar zwemmen, het is voor mij dichterbij dan de sportschool en ook goedkoper. Weet iemand of zwemmen effectief is voor de opbouw van spieren? Of weet iemand sites waar goed wordt uitgelegd hoe je zwemmen als krachttraining kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zwemmen is zeer goed voor de spieren. Je wordt er geen bodybuilder van, maar gebruikt de spieren evenwichtig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees vooral eens dit artikel: http://krachttraining.net/index.php/krachttraining-voor-zwemmers.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie verwijzing ook, naar dat artikel. +
Zwemmen is niet echt een kracht training hoewel je wel elke spier in je lichaam gebruikt.het is meer goed voor je uithoudingsvermogen.
Ik zou het wel aanraden om het te blijven doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan welke zwemvorm je in gedachte hebt,mijn zoon doet aan wedstrijdzwemmen,hij is atletisch gespierd,wedstrijdzwemmen is dus ook geschikt om krachtig door te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding