Hoe goed werkt zwemmen als krachttraining?

Ik heb nu negen maanden krachttraining gedaan, en ik overweeg over te stappen naar zwemmen, het is voor mij dichterbij dan de sportschool en ook goedkoper. Weet iemand of zwemmen effectief is voor de opbouw van spieren? Of weet iemand sites waar goed wordt uitgelegd hoe je zwemmen als krachttraining kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2K

Antwoorden (3)

Zwemmen is zeer goed voor de spieren. Je wordt er geen bodybuilder van, maar gebruikt de spieren evenwichtig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees vooral eens dit artikel: http://krachttraining.net/index.php/krachttraining-voor-zwemmers.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie verwijzing ook, naar dat artikel. +
Zwemmen is niet echt een kracht training hoewel je wel elke spier in je lichaam gebruikt.het is meer goed voor je uithoudingsvermogen.
Ik zou het wel aanraden om het te blijven doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan welke zwemvorm je in gedachte hebt,mijn zoon doet aan wedstrijdzwemmen,hij is atletisch gespierd,wedstrijdzwemmen is dus ook geschikt om krachtig door te worden.