Is het mogelijk om met gewichten in je dagelijkse tas spiermassa op te bouwen?

Hierbij uitgaande dat je met een rechte rug en de juiste bewegingen dagelijks rondloopt en het gewicht gelijkmatig verdeeld. Ik loop zelf met 2 tassen en ben vaak in beweging. Nu zijn de 'zware' tassen opeens 'lichter'. Hierbij steeds na elke periode (afhankelijk van of het 'lichter' is geworden) op te bouwen met 0,5 kg. Uitgaande van stevige tassen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou wel kunnen, maar je moet goed opletten dat je houding goed is, en dat je niet iets verkeerd belast. Maar om echt spiermassa op te bouwen moet je ook de rest van je lichaam trainen. Nu ben je een selectieve spiergroep op een eentonige manier aan het belasten, minder effectief. Je gaat dus waarschijnlijk geen echte spiermassa opbouwen, maar je krijgt wel langzaam aan meer kracht in de armen.

heel goed idee in de 1ste plaats! om jezelf dagelijks te trainen op een eenvoudige wijze. controleer jezelf in de spiegel of je houding correct is. roep idd eventueel de hulp van en sportinstructeur of mensendieck of fysio - therapeut in om het zo goed mogelijk te doen. succes en sterkte! Toegevoegd na 1 minuut: o ja, ook beurtelings de tassen met gewicht heffen en laten zakken, voor en achter met gebogen knieën oprapen en neerzetten enz enz. verzin zelf meer oefeningen om veelzijdig bezig te zijn en eentonigheid te doorbreken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100