"Schade" aan de auto's betaalt ieder team zelf. Ieder team heeft een budget om steeds nieuwe auto's in te zetten en onderdelen te vervangen. De Formule I is onder meer bedoeld om nieuwe technieken en materialen te testen die later gebruikt kunnen worden in gewone auto's.

Je kan dus niet echt spreken over schade omdat aanrijdingen standaard deel uitmaken van de sport al moeten de coureurs deze natuurlijk wel zo veel mogelijk voorkomen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Tegen een coureur die met opzet schade veroorzaakt, worden door de FIA strafmaatregelen getroffen.