Hoe komt een sportauto of sportwagen aan zijn naam?

Wat heeft een sportwagen meer met sport te maken dan een normaal type auto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Formule 1
3.5K

Antwoorden (2)

Tja , echte sport wagens hebben veel pk ten opzichte van het gewicht . Denk aan een Porsche , Lotus , of andere exoten . Met een sportwagen kan men driften (bewust slippen ) dus echt sportief (risicovol ) rijden . Tja de term wordt ook gebruikt voor open auto's maar dat zijn niet altijd sportwagens maar zien er leuk sportief uit , ook prima maar die zou je niet op het circuit tegen komen . Waar komt het vandaan ! Ja vroeger werd er met diverse sportwagens wedstrijd gehouden , eerst alles door elkaar toen in pk of aan de hand van motor inhoud werden er indelingen gemaakt . Zeg de GT klasse , tour wagen klasse , formule 1 of ? Een van klassen hete vroeger de sportcars of zo tot in de jaren 80 dacht ik een officiële klasse in de racerij . Platte lichte (polyester ) open wagens met gesloten wielkasten dus niet zo als de formule auto's waar de wielen uit steken . Dus kort door de bocht een auto waar dus echt sportief mee gereden kan worden zou je een sport wagen kunnen noemen licht wendbaar en waar je mee kunt gooien en smijten in de bochten . Ps de latere sportcars waren daar al bijna te zwaar voor .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een `sportwagen` is een auto die speciaal gebouwd is om sportief te rijden.

Een sportauto is een auto die meestal net als een coupé ruimte biedt aan 2 personen naast elkaar zittend, het voertuig is meestal laag bij de grond en heeft dus weinig grondspeling en is stug geveerd. De motor is veelal achter de bestuurder geplaatst en drijft de achterwielen aan, de motor beschrikt over een groot vermogen ten opzichte van het gewicht wat meestal heel laag is. Sportauto's maken gebruik van technieken uit de formule 1. Bekende sportwagenmerken zijn Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Spyker, Maserati en Porsche.