Wat is het verschil tussen een bmx van ongeveer 12 kg en een bmx van ongeveer 10,5 kg?

Ik bedoel niet alleen dat die van 10,5 lichter is. Maar kan je hier bijvoorbeeld ook hoger mee bunny hoppen. Ik hem me dit altijd al afgevraagt omdat ik nu al bijna een jaar bmx maar de bunny hop die ligt nog steeds niet echt superhoog ofzo.

En hoe groot is het verschil (als dit er al is)? Schilt het bewijzen van 1mm of maar zo een aantal cm?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik bedoelde: lukt (in plaats van ligt) nog steeds niet echt superhoog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gewicht.
Haha, grapje, maar ik zie dat iemand net al heeft geantwoord en dat zou ik ook geantwoord hebben.

Antwoorden (2)

Sommigen mensen vinden het voor hun gevoel fijner om het een zwaardere bmx te hebben. maar bovendien kan je als je het goed doet met een lichtere inderdaad beter springen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel mensen vinden dit inderdaad fijner omdat je minder kracht hoeft te zetten om te springen. Een vriend van me heeft een tijdje geleden een eastern axis gekocht (ik ben echt geen eastern fan) die zo'n 10.5kg is, maar dit merk je niet echt vanwege de afmetingen, de bmx van een andere vriend van me voelt lichter aan ookal is die 1 kilo zwaarder.
Niet alle pro's rijden met een hele lichte bmx, kijk maar naar aaron ross.
Mijn eigen street bmx (ik rij nu heel weinig street, nu eigenlijk alleen maar op mijn flatland bmx) is een khe root 540. Het frame was gescheurd en voor 100 euro kreeg ik van khe een gloednieuw maceto ad frame, deze is rond de 1.85 kg en dat is echt heel licht en dat merk ik ook met bunny hoppen, nu kan ik al 75cm bunny hoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah een KHE root 540. Ik heb zelf een KHE root 180. En ik ben helemaal verliefd geraakt op de bike khe maceto ad =). Dus je noemt echt fietsen die ik wel aardig ken. En 75 cm is echt wel hoog! Ik kan nu zo rond de 35/40 denk ik.