Is het al eens voorgekomen dat een land het ek won na dat het de 1e en 2e wedstrijd verloren had?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, blijven hopen he!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee, niet echt. Maar vroeg het me af. Het is wel een leuk ALS, DAN feitje.

Antwoorden (4)

Nee. Het is zelfs nog nooit voorgekomen dat een land doorging naar de volgende ronde met maar 3 punten.

Toegevoegd na 4 minuten:
"Het Nederlands elftal zorgt zondag voor een unicum als het de kwartfinales van het EK bereikt. Nog nooit slaagde een land er in na twee nederlagen in de eerste twee wedstrijden door te gaan in het toernooi. Oranje kan dat wel als het zelf met twee doelpunten verschil wint van Portugal en Denemarken onderuit gaat tegen Duitsland."

http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/article/detail/3271024/2012/06/14/Ontsnappingsroute-Oranje-zou-unicum-zijn.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20120615&utm_content=
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dat is eigenlijk hetzelfde ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iig lekker duidelijk. Thnx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, even een bron erbij gezocht voor extra ondersteuning van mijn korte verhaal. In ieder geval: Graag gedaan.
(en ook ik hoop op een wonder).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach EENS moet de eerste keer zijn toch? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Achja, kans is niet erg groot... Maar inderdaad, hoop houden en afwachten! Al is het ook wel leuk als de Duitsers er nog uit gaan :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enige manier waarop de duitsers er uit kunnen gaan is als Denemarken van Duitsland en Portugal van Nederland wint met een bepaald doelsaldo, kortom: daar schiet NL dan ook niets mee op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als Denemarken van Duitsland wint, maakt het voor ons toch geen moer meer uit, dan gun ik de Denen(&Portugezen) het wel meer dan de Duitsers! (Toch lachen als je er met 6 punten nog uitvliegt:P) Maar Duitsland en Denemarken zullen wel gelijkspelen, dan is Duitsland er en heeft Denemarken een redelijke kans door te gaan, behalve als Nederland verliest van Portugal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat de duitsers gewoon wel winnen, maar ik denk niet dat NL het voor elkaar krijgt met 2 doelpunten verschil te winnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik inderdaad ook niet, zeker gezien het feit dat Portugal het in eigen hand heeft om door te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk wil Duitsland winnen, die gaan echt niet voor een gelijkspel hoor! Hier heeft overigens het hele gezin Gomez als topscorer in de voetbalpoul dus dat gaat ons vast nog wel 10 punten de man geven ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom niet? Denemarken is een pittige tegenstander, die gaan nog echt ergens voor, en de Duitsers zijn van Nederland af bij een gelijkspel! Gomez als topscoorder heb je al nagenoeg binnen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg dat Duitsland wil winnen en ik kan niet geloven dat ze het op een akkoordje zouden willen gooien. Overigens ga je lachen als ik zeg dat ik de mannen hier betrapten op het willen invullen van een andere topscorer.... messi! Het is duidelijk wie hier de voetbalbroek aan heeft LOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol, ook hier Gomez als topscorer. Ik weet nog dat ik raar werd aangekeken toen ik de poule inleverde...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, Messi... Grinnik. Ik heb hier een leuke voorsprong opgebouwd op sommigen die even niet hebben opgelet en gemist hebben dat Rooney de eerste wedstrijden niet mag spelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL c4th! Vroeger vulde ik de pouletjes helemaal in door naar de bookmakers in Engeland te kijken maar zoveel tijd heb ik daar niet meer voor over. De dommen winnen toch gewoon vaak. Ik zet in op jongste die Nederland niet heeft door laten gaan, daarmee gaat hij punten scoren op het werk van mijn man!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij zet geld in op wie volgens jou de poule gaat winnen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ja als dat eens kon! We doen met ons vieren mee bij de poule dus van mijn mans werk (die van mijn werk vond ik te duur a 10 euro pp) maar we doen natuurlijk ook wie er van ons vieren de meeste punten krijgt!
Als je perse over het EK wil hebben dan moet ik je helaas nageven dat dat nog nooit is gebeurd. Maar in de Confederations Cup is het echter al wel een keer gebeurd. Daarin kwam de VS op een hopeloze situatie te staan na verlies tegen Italie en Brazilie maar kan het toch nog doorgaan als het van Egypte won. Uiteindelijk is het toch gelukt om met 3-0 van Egypte te winnen en ging de VS door naar de volgende ronde. Waarin het uiteindelijk zelfs europees kampioen Spanje versloeg met 2-0 en daardoor dus in de finale kwam. Maar het is nog nooit gebeurd op het EK en voor zover ik weet ook nog nooit op het EK. Maar ja, geschiedenis is er om gescheven te worden toch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een Europees of Wereld kampioenschap is dit nog nooit voor gekomen. Wel op de Confederations Cup in 2009. De Verenigde Staten verloren hier de eerste 2 wedstrijden tegen Italië en Brazilië maar won de laatste wedstrijd van Egypte met 3-0 wat net genoeg wat om door te gaan naar de volgende ronde!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee is nog nooit gebeurd en je kan je natuurlijk afvragen of het wel zou moeten gebeuren.
Twee wedstrijden verliezen en dan verder in het toernooi? nee lijkt me niet goed.