De oudste voetbalclub van Nederland is Koninklijke HFC
De oudste voetbalclub van België is Antwerp FC
De oudste voetbalclub van Europa en de wereld is Notts County FC

Dit zijn de oudste nog voetballende clubs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn, zowel in Nederland als daarbuiten, nog diverse oudere clubs, echter waren dat destijds nog cricketclubs en nog geen officiële voetbalclubs.

Andere antwoorden (2)

De oudste voetbalclub in de wereld is Notts County FC (Verenigd Koninkrijk)
12 jaar geleden
Notts County FC is de oudste club ter wereld. In Nederland zijn de oudste clubs HVV uit Den Haag(ook cricket maar sinds 1983 een voetbalclub). En HFC uit Haarlem(ook in 1983 begonnen als voetbalclub).