Hoe kan je met voetbal het beste verdedigen?

kan je nu beter voor de tegenstander blijven lopen en wachten tot hij een actie maakt en dan de bal afpakken of kun je beter meteen erbovenop zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Als de aanvaller op je af komt kan je achteruit meelopen en dan komt het moment en BOEM aanvaller is de bal kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet bang zijn voor de tegenstander of voor de bal. dat helpt vaak al heeeeel erg veel, en focus gewoon veel op de bal.

veel plezier met voetballen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verdedigen doe je niet alleen.!!!....iedereen moet een man dekken. Het best verdedig je dus met teamwork.
11 jaar geleden
Zorg ten eerste dat je altijd dat je tussen de goal en de bal blijft, dus nog niet zo zeer op de aanvaller letten. Als de aanvaller de bal heeft, dan kan je inderdaad naar hem toe gaan. Het ligt aan de kwaliteit van de aanvaller hoe dicht je op hem af komt. Als hij heel goed is en hij komt dichtbij, dan zal hij je gemakkelijk voorbij spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet vooral niet bang zijn, je lichaam er tussen zetten en als je de bal hebt hem niet meteen weg schoppen, maar kijken of je de bal kan passen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de man de bal krijgt aangespeeld met de rug naar de goal meteen er kort op zitten en anders wacht je af totdat hij/zij een fout maakt of te dicht bij de goal komt...