''Dure Duitse faalachtbaan is rijp voor sloop

We kunnen er niet langer omheen. Het gezeik rondom de achtbaan ring°racer begint krankzinnige proporties aan te nemen. Voor wie de soap niet heeft gevolgd: een paar Duitse fantasten besloten jaren geleden om de racebaan in Nürburg op te leuken met een achtbaantje van bijna 15 miljoen euro. Met een topsnelheid van 217 kilometer per uur (in 2,5 seconden) zou de ring°racer de allersnelste achtbaan ter wereld worden. De natte droom van iedere coasterjunkie. De opening stond gepland voor augustus 2009, maar door faal op faal op faal (een reeks explosies, financiële tegenslagen, problemen met vergunningen) staat de attractie NOG STEEDS stil. Zo nu en dan vinden er testritjes plaats, maar die zijn eerder lachwekkend dan hoopgevend. Daarmee stoot de troosteloze ring°racer bijna Vertigo van de troon als de pijnlijkste pretparkinvestering van de eeuw. En nu? De ooit zo optimistische initiatiefnemers hebben zelf ook nauwelijks meer vertrouwen in een goede afloop. Inmiddels is bekend dat de beoogde maximumsnelheid helemaal niet gehaald kan worden. In plaats daarvan gokt de organisatie nu op 160 kilometer per uur. Kenners verwachten echter dat de ring°racer in ieder geval nog tot 2012 de langzaamste achtbaan ter wereld blijft.''
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tiger & Turtle - Magic Mountain in Duisburg

Kunstenaarsduo Heike Mutter en Ulrich Genth ontwierp op een voormalige zinkafvalberg een uitkijktoren in de vorm van een achtbaan. Het kunstwerk weet de bezoeker op meerdere wijzen om de tuin te leiden. De achtbaan blijkt niet bedoeld te zijn voor karretjes, maar begaanbaar te zijn middels trappen. De spectaculaire looping in het midden van de route fungeert als stopper tussen twee delen, waardoor de bezoeker altijd op zijn schreden terug moet keren.

http://www.dearchitect.nl/projecten/2011/49/duisburg-tiger-and-turtle-magic-mountain-door-heike-mutter-en-ulrich-genth/tiger-and-turtle-magic-mountain-door-heike-mutter-en-ulrich-genth.html

http://uk.phaidon.com/agenda/architecture/articles/2011/november/17/worlds-slowest-roller-coaster-unveiled/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen verschil in snelheid tussen de achtbanen die de wereld kent, ze zijn namelijk allemaal even langzaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De achtbaan staat stil en de karretjes bewegen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stoopjes achtbaan.interview !!!
staat ergens een in centerparks topsnelheid 20