bal spinnen lukt niet; de bal gaat steeds van me vingertop af. Wat nu?

Hoi, Ik heb thuis een website gevonden en daar staat op hoe je een bal moet spinnen: Bal naast je houden, hoogte van je schouders, gooi in een horizontale lijn op en vang hem spinnend op met je vingers. Het kan komen omdat me nagels best lang zijn, maar ik heb ze geknipt.
Hoe komt het nou dat steeds die bal van me hand afstuiterd? Vinger*.

Bedankt Gr Nina..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Beste Nina, je moet er wat handigheid in krijgen.
Vaak helpt het al als je je wijsvinger, waarmee je hem opvangt niet helemaal strekt, maar iets krom houdt. Ook is het zo, dat hoe meer spin je de bal kunt geven, hoe beter het gaat. Als je het ventieltje precies bovenop de bal, dus in de as van de spin kunt krijgen, is de bal ook iets stabieler, en loopt hij niet zo snel van de vinger. En ten vierde: een rubber bal gaat bijna niet, het best een leren bal gebruiken, die is namelijk lekker glad, en wringt zich daardoor niet zo snel van je vinger af.
Good luck, globetrotter!
Bronnen: