Ik wil mijn zoon inschrijven als speler hoe doe ik dat?

Ajax junior mee spelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
11.2K

Antwoorden (3)

volgens kan dat niet hoor ze moeten gescout worden door een scout
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij
Als je je zoon wilt inschrijven als speler van Ajax als in de betaalde voetbalclub, dan kun je dat denk ik wel op je buik schrijven, spelers hiervoor worden gescout.
Er is echter ook een amateurtak bij Ajax, de kans is groot dat je daar meer kans hebt:
http://www.ajaxzaterdag.nl/

Toegevoegd na 37 minuten:
Oke, er wordt net terecht op gewezen dat de amateurclub alleen voor senioren is.

Ik heb nog even op internet gezocht, maar het niet kunnen vinden. Voor zover ik weet (ook uit tijdschriften als VI, Sportweek en Hard gras) scouten profclubs bij amateurclubs in de regio de veelbelovende talentjes (of deze komen via de regioselectie binnen).
Bij mijn weten kun je in ieder geval niet je kind inschrijven als spelend lid, maar om het helemaal zeker te weten zou je beter contact op kunnen nemen met Ajax zelf (info@ajax.nl)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor zover ik op de site kan zien hebben ze geen jeugdteams..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh je hebt gelijk.
Als je zoon een goede speler is zal hij worden gescout. Regelmatig komt er een scout kijken bij de voetbalclub en als ze dan iets hem zien gaan ze daarmee naar de trainer en krijg je van hem bericht. Hij moet namelijk de gegevens doorgeven.

Een andere manier is 1 keer per jaar wordt er een oproep gedaan via de club en kranten dat kinderen zich kunnen inschrijven voor een voetbaldag deze wordt georganiseerd en krijgen ze een dag training, behendigheid. Als hier iets uitkomt krijg je ook bericht en zo kom je bij de professionele clubs. Je kan dit ook navragen bij je club. Op deze dag observeren de trainers de voetballers dit geldt ook voor keepers (keepersdag)