Wat bedoelen ze met uit je nek gooien bij een inworp bij voetbal?

Dus als er een inworp moet worden genomen bij voetbal dan moet je de bal in het veld gooien uit je nek. Ik snap niet wat ze hiermee bedoelen, en dus gaat het altijd fout.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik krijg allemaal antwoorden, maar geen antwoord op mijn vraag. wanneer moet je de bal nou loslaten is mijn echte vraag, natuurlijk snap ik dat je de bal achter je hoofd moet hebben...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
4.6K
Antoni
10 jaar geleden
Misschien is het verstandig eens op televisie bij een voetbalwedstrijd te kijken hoe de professionale voetballers een inworp doen.
Antoni
10 jaar geleden
Correctie: professionale = professionele.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vind ik wel een goeie tip idd. Volg wat die mensen doen en doe het na!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de bal achter in je nek en dan zo hard mogelijk naar voren gooien met 2 handen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na je toevoeging; je geeft aan dat er allemaal antwoorden zijn maar geen antwoorden op je vraag, dat ben ik niet met je eens. Er zijn vele antwoorden gegeven die uitleggen waar jij om vraagt. Duidelijker kan eigenlijk niet, er is zelfs een plaatje geplaatst. Hoe kan men het nu nog duidelijker vertellen. De beste tip dat je naar bewegende beelden moet kijken van voetballers die ingooien laat je links liggen. Doe daar wat mee zodat je ziet wanneer anderen de bal loslaten tijdens het gooien. Dus nu ben jij aan schot. Succes! :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De term "uit je nek" gooien is volkomen raar en ook niet waar.
Wat is dat dan? Vraag ik me af? Buiten de vereisten als het staan met twee voeten op de grond en het gebruik maken van twee armen, is het een kwestie van de bal boven het hoofd los te laten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zeggen dat je uit je nek moet gooien om te voorkomen dat je met een soort slingerbeweging gaat gooien of een andere worp. Je moet de bal met twee handen vast houden, naar je nek brengen en over je hoofd bewegen. Ik snap niet waarom jij, tzaziki het raar en niet waar vindt?

Antwoorden (4)

Je houdt de bal met twee handen vast achter je hoofd (dus de bal is dan bij je nek) en gooit dan de bal in één vloeiende beweging over je hoofd ver weg op het veld. Je beide handen laten de bal tegelijk los.
10 jaar geleden
Vaak wordt hier eigenlijk mee bedoelt dat je hem bovenhands gooit. Dus niet met je armen van onderen naar voren (onderhands), maar met je armen van boven naar voren (bovenhands).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is het ingooien zoals op dit plaatje is te zien.
Let op de positie van de bal; de worp begint met de bal (bijna) tegen de achterkant van je nek.
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en waar laat je de bal dan los als je gooit?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Wanneer hij (rekening houdend met de zwaartekracht) de goede kant op gaat. Het moment van loslaten is een gevoel wat je moet ontwikkelen. De meeste mensen komen daarbij al aardig snel in de buurt van hun doel.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Meestal heb je je handen op het moment van loslaten recht boven je hoofd, of net iets verder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hespress: als je dit allemaal niet snapt adviseer ik je om geen bal meer in te gooien....
Zoals in de eerder gegeven antwoorden staat de manier waarop gegooid moet worden. Maar ook belangrijk is dat de voeten naast elkaar STAAN. Je mag niet springend gooien. Sommige scheidsrechters keuren dit goed, maar officieel mag het niet.

Toegevoegd na 55 seconden:
Je moet de bal ongeveer loslaten op het moment dat je hem boven de lijn hebt.