hoe heet dat spul dat ze op de olympische spelen gebruiken bij taekwondo als ze pijn hebben zie uitleg ?

in een spuitbus dat spuiten ze op op de pijnlijke plek en dan is de pijn weg
maar hoe heet dat
en waar kan ik het kopen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vast hetzelfde als bij voetballers. Die worden wel eens bijna kreupel geschopt, kunnen niet eens meer opstaan van de pijn. Dan komt de verzorger, spuit er wat water overheen en de voetballer staat weer op. Nog een paar hinkjes en hoppa, hij rent weer. Is wonderwater. Ik denk uit Tiel of Lourdes.

Het beste antwoord

Dat heet een icespray, je kunt ze kopen bij de drogist, apotheek en sportzaak, hier een voorbeeld van Hansaplast en hier kun je ook vinden welke blessure je hoe moet behandelen, sommige blessures kun je beter verwarmen dan koelen.
www.hansaplast.nl/directe-hulp/sport-activiteiten/sportblessure-sos