Beste loesje563,

Sponsoring binnen de sport loopt via verschillende wegen.
Ik weet niet of jij een topsportstatus hebt? Indien jij tot de betere tennistalenten van Nederland hoort, dan wordt jij ondersteund door NOC NSF, binnen deze organisatie wordt je ondersteund binnen de sport, dit kan zijn voor een mentalcoach e.d.
In samenwerking met de tennisbond zorgen zij ervoor dat jij je zo optimaal mogelijk kunt ontwikkelen. Dat de financiële middelen niet altijd toereikend zijn en verdeeld moeten worden over meerdere tennissers moeten we hier niet vergeten.
Verder kun jij je richten op persoonlijke sponsoring. Je maakt dan een portefolio waarin jij jezelf presenteert naar buiten toe, (naar jou doelgroep) Je zoekt contact met bedrijven (heel veel) daar stel jij jezelf voor (vertel wie je bent, wat je doet, wat je tot op heden bereikt hebt en wat je toekomst visie is) vergeet niet dat een sponsor contract altijd een win win contract moet zijn, dus jij krijgt financiële ondersteuning, maar wat biedt jij je sponsor? Je kunt bijvoorbeeld als tegenprestatie een keer een presentatie houden voor het bedrijf of een tennisclinic bieden, zorg dat je positieve reclame loopt voor het bedrijf (wees en gedraag je altijd voorkomend, ben het visitekaartje van een bedrijf) zorg dat je een eigen website hebt, waar je ook een pagina hebt met informatie over je sponsors maar ook informatie over nieuwe sponsors. En als je gewonnen hebt en er wordt een artikel gepubliceerd over jou, vergeet dan je sponsor niet te vermelden of duidelijk in beeld te brengen.
Tot slot onderhoud een intensief contact met je sponsor (of laat dat door een naaste doen) vertel daar je vorderingen en behaalde resultaten denk aan mail, artikelen, foto's en vermeldingen op website.
Tevens is het voor de sponsor altijd aantrekkelijk te weten dat sponsorgelden aftrekbaar zijn.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Heel veel succes met je sport en ontwikkeling!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Zoals in iedere sport, hoe beter je bent hoe meer je krijgt.
Dit kan in natura zijn, of financieel
Op alles wat je krijgt gesponsord betaal je belasting of moet je het aangeven
Robby BB

Toegevoegd na 4 minuten:
Door de sponsering heb je dan ook zekere verplichtingen, die dan vastgesteld zijn in het contract en is wettelijk geregeld.
Zaken die onder tafel worden betaald vallen niet onder de sponsering en zijn hoe klein ook strafbaar.
Dus met sponsering moet je wel heel voorzichtig zijn omdat sommige ongure figuren via via hun zwart geld witwassen.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje
Niet... klinkt hard maar vanmorgen hoorde ik een interview over tennis op radio 1 en het is heel slecht gesteld met sponsoring daar want er is echt niemand die iemand die op plaats 2000 staat ofzo gaat sponsoren.

Je moet het echt allemaal alleen doen en opbrengen, naar het buitenland gaan, naar hotels gaan en daar een wedstrijdje spelen zonder Nederlandse tegenstanders.

Het is gewoon in tennis pas een beetje te doen als je echt goed wordt en hoe word je zo goed? Door voldoende geld te hebben (rijk zijn dus)! Slecht geregeld maar het is nou eenmaal geen voetbal!