Hoeveel tijd heeft een tennis speler om zich voor te bereiden op de volgende slagen wisseling?

Ik heb het idee dat er steeds meer spelers zijn, die na elk punt, een handdoek aangereikt krijgen van de ballen jongen of- meisje en dan moet er vanalles afgedroogd worden.
Het gezicht, de handen, zelfs het racket.

Gister een 'handdoek loze' wedstrijd gezien en ik moet zeggen dat is leuker om naar te kijken, daar zit meer tempo in.

Nadal, de speler met de meeste rituelen volgens mij, krijgt wel eens een waarschuwing voor tijdsoverschrijding, hoe lang is die tijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
4.2K

Het beste antwoord

Daar zijn geen regels voor. De arbiter bepaalt in dit geval wat mag en niet mag. En als hij/zij niet zeker is, dan is er altijd nog de andere speler die kan protesteren, en is er ook publiek dat zich gaat ergeren. Want het publiek wil tennis zien en geen aanstellerij.

Zo is er in het voetbal ook niet in seconden bepaald, hoelang een speler mag nadenken voor hij ingooit, of hoeveel keer de keeper mag stuiteren voor hij de bal in het spel brengt. Of spelers proberen tijd te rekken, bepaalt de scheidsrechter.

Ik kan me je ergernis over al dat gedoe van die tennissers goed voorstellen. Eigenlijk is het hele spelletje zo langzamerhand één groot ritueel, met maniertjes, moeilijkdoenerij, en aanstellerij. Het verbaast me dan ook, dat er nog mensen zijn, die dit willen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is het 30 seconden.