Wat is beter voor je conditie paardrijden of tennis?

Ik ben meisje van 14 en heb drie jaar gedanst wil nu gaan tennissen of paardrijden maar weet niet wat ik moet kiezen ik ben niet de dunste en iemand met de meeste conditie welke sport kan ik dan beter kiezen om afteslanken en meer conditie krijgen? Xx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tennis
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat je bij tennis meer conditie krijgt, maar paardrijden je sterker maakt. Want bij mij valt onder paardrijden ook stal uitmesten, poetsen, hooi geven enz. Zeg maar de hele verzorging er ook bij. (meestal hoef je dat allemaal niet te doen op een manege)

Ik ben wel veel sterker geworden sinds ik een eigen paard heb. En dus 100% voor mijn eigen paard zorg. K heb nu helemaal gespierde armen :o

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tennis; dan beweeg jij meer en laat je het paard niet alles doen xd
Succes ermee (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tennis, maar van paardrijden krijg je meer beenspieren. Tennis is alleen vermoeiender qua conditie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tennis is meer bewegen.
Paardrijden is meer techniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt tennis beter, maar omderschat paardrijden niet. Ik kan zelf al 2 jaar niet meer paardrijden wegens extreme vermoeidheid. Maar ik was daarvoor altijd wel moe als ik intensief paardgereden had, dus springen en galopperen en geen dressuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat tennis beter is voor je conditie, maar ook blessuregevoeliger. Ik weet niet hoe je knieën en ellebogen er nu aan toe zijn, maar als ze zwak zijn is dat paard een beter idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tennis is beter, maar paardebiefstuk is weer erg lekker.