Bestaat er bij tennis een speelsterkte hoger dan 9?

Onze dochter tennist sinds een jaartje. Haar speelsterkte is 9. Hetzelfde als waar ze mee begon. Ik dacht dat 9 het laagste getal was maar hoe kan het nou dat ik ook kinderen zie met een getal achter de 9? Zouden die dan volgens de knltb sterker of juist zwakker moeten zijn dan mijn dochter? Ze zijn veelal sterker, maar was benieuwd hoe dit nou precies zit en hier weet niemand het!

Qua tenniskids sterkte zit ze in oranje 2 overigens, en diegenen die hoger dan 9 zitten, zitten veelal in oranje 1. Een niveau hoger dus.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tennis
6.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Speelt je dochter wedstrijden/competities en wordt haar speelsterkte steeds aangepast? Zijn die kinderen van dezelfde club of van een andere club?

Antwoorden (1)

Ja dat is mogelijk, echter wordt die aan het einde van het jaar gereset naar 9 (8,9999)

http://starkenborgh.nl/wp-content/uploads/2016/04/CompetitievoorDummies_versie3.pdf
Als beginnende speler krijg je twee keer een 9 op je pasje, als je dynamische speelsterkte
na 2 jaar nog niet echt veel vooruit is gegaan, krijg je (ongeacht je dynamische speelsterkte)
twee keer een 8 op je pasje. Als je onverhoopt aan het einde van het jaar een dynamische
speelsterkte hebt die hoger is dan 9 (bijvoorbeeld, 10,3333, en ja dat is mogelijk), wordt in
november je speelsterkte “gereset” naar 8,9999.
===

Iemand met een hoger getal dan 9 is dus in theorie een zwakkere speler. Maar jouw dochter moet ook gaan zakken (stijgen qua getal), als ze van die kinderen verliest.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Toch is het logisch dat iemand met 9,133 wint van iemand die zijn eerste wedstrijd speelt met 9,000. Iemand met score 9,133 heeft al meer gespeeld.
SimonV
4 jaar geleden
+ ik zocht al naar zo'n bron...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi LeonardN, Ze speelt voor het eerst mee in de voorjaarscompetitie. Ze speelt toernooitje bij nabijgelegen clubs. Haar speelsterkte is nog nooit aangepast. (Wel van rood naar oranje gegaan, dus de tenniskids speelsterkte is wel aangepast) Bedankt voor de uitleg!
LeonardN
4 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat sommige clubs niet veel doen aan speelsterktes bij 9* en andere dat wel bijhouden. Als haar speelsterkte nooit wordt aangepast terwijl ze wel verliest, dan blijft ze (onterecht) op 9,000 en klopt de sterkte niet ten opzichte van kinderen die spelen en (minder) verliezen. *omdat het toch aan het eind van het jaar gerest wordt en je automatisch naar 8 gaat, na 2 jaar spelen.