Waarom zijn er geen records in het turnen?

Bv olympisch record? Graag met bron

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

In ieder geval is het zo dat het huidige scoringssysteem pas sinds 2006 van kracht is. Daarvoor was gewoon een 10 het maximum. Nadia Comaneci haalde de eerste 10 in de geschiedenis. Maar daarna kun je natuurlijk dat record niet meer verbreken, hooguit evenaren.
Nu bestaat de score uit de score voor de moeilijkheidsgraad en de uitvoering, maar nog steeds zit je natuurlijk met het feit dat je bij een jurysport zoals het turnen niet beter dan perfect turnen. Het is niet een kwestie van nog een beetje sneller of nog een beetje hoger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uit die moeilijkheid vs uitvoering komt toch gewoon een cijfer, 16 punt nogwat wie het hoogste ooit scoort heeft dan toch een wereld record? of is 17 bijv het maximum zoals vroeger een 10, en is die 17 al een keer gescoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, die is nog niet bereikt. Je kunt natuurlijk het hoogste aantal punten ooit behaald als record aanhouden, maar over het algemeen wordt dat niet zo gezien.