Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik 4 weken na de koop de verkoper van een campingcar aansprakelijk stellen voor oude schade door water lekkage?

wie kan mij helpen om de vorige eingenaar aansprakelijk stellenom een oplossing te vinden voor de kosten voor herstelen van deze schade. bvb dank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke afspraken zijn er bij de verkoop gemaakt, en zijn die er zwart op wit?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Altijd geldt dat de verkopende partij bekende gebreken moet melden, de vraag is dus of je aannemenlijk kan maken of de lekkage bekend is.
Als je weet waar de camper in onderhoud is geweest zou je bijvoorbeeld het bedrijf kunnen benaderen of er ooit een reparatie is uitgevoerd aan de camper mbt de lekkage.

Verder geldt dat je altijd schriftelijk de verkopende partij het gebrek moet melden en handig is als je al weet hoe hoog de herstelkosten zouden zijn.

Het zou mooi zijn als je een koopovereenkomst heb gesloten met de verkopende partij.

Onderstaande een link die niet helemaal aansluit op je vraag, maar waar wel een aantal nuttige tips en stappen in vermeld staan.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je deze in gebruikte staat hebt gekocht van een particulier heb je geen enkele aanspraak, tenzij je van de vorige eigenaar een (schriftelijke) toezegging hebt dat het object 100% in orde was en er geen verborgen gebreken waren.
In de Nederlandse wetgeving ben je als koper van een gebruikt object weinig beschermd.
Bij onroerend goed is deze bescherming al wel beter geregeld.
Als je de camper bij een garagebedrijf hebt gekocht dien je na te gaan bij welke branche-organisatie hij is aangesloten en kun je aldaar je claim deponeren met de vraag voor bemiddeling in de kwestie.
In dit geval is je positie je erg zwak denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE HOOR.!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding