Ja, het werkt omdat je dan automatisch je spieren aanspant tijdens het trillen.
Maar het is allemaal onzin dat er gelijk centimeters per week weggaan en dat je een perfect lichaam krijgt (kuchkuchTELESHOPPING). Als je echt wilt afvallen of spieren kweken moet je gewoon gaan sporten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
en naast het sporten ook een gezonde voeding uiteraard.
Nou nee, daar is een trilplaat niet voor.

Het is ideaal voor mensen die moeten revalideren en niet veel aan sporten kunnen doen.

Je moeten wel oefeningen op die trilplaat doen, anders gebeurt er niets. Opdrukken, buikspieroefeningen, door de knieën, optrekken van de benen.
En dat moet eigenlijk onder professionele begeleiding, want alleen op zo'n plaat gaan staan, dat haalt niks uit.

Het schijnt te helpen - als je het goed doet - bij het afvallen, volgens een Belgisch onderzoek.
Maar dat is niet hetzelfde als spieren kweken.

http://www.gezondheidsnet.nl/bewegen/nieuws/3143/trilplaat-werkt-echt