tijdens de OS verschijnt de hele tijd 0.5 of 0.7m/s in beeld maar wat wil dit nou precies zeggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

De windsnelheid. Bij bepaalde snelheden mee is de tijd niet geldig.

Toegevoegd na 57 seconden:
Waarschijnlijk afstand trouwens, het zal wel om springen gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1, ook bij sommige loop onderdelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie nu ook op tv dat het om een looponderdeel gaat. 2,0m/s is de limiet hoor ik net.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was gisteren ook te zien bij het handboogschieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het daar meer voor de schutters zelf is, dat ze er rekening mee kunnen houden, of is er dan ook een snelheid waarbij ze niet mogen schieten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt, dat ontken ik ook niet, ik wilde alleen maar zeggen dat je het ook bij anders sporten ziet.
Linksonder staat (in het oranje) de windsnelheid mee of tegen. + is meewind, - is tegenwind. Mocht iemand een record lopen/springen/etc. en er is een meewind die hoger is dan een bepaalde waarde, dan telt dat record niet, het wordt niet in de boeken opgenomen. Voor de uitslag van dat nummer heeft het geen gevolgen.
Of het nou een nationaal-, olympisch-, wereld- of nog een ander record zou zijn geweest maakt ook niet uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Disciplines waarop dit van toepassing is zijn o.a. 100m hardlopen, discuswerpen, verspringen, speerwerpen.