Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb heel erg angst om te vallen, wat moet ik doen?

Ik ben 14jaar, ik wil kunnen skateboarden. Maar als ik een truukje probeer lukt het niet, als ik me vast hou lukt het wel, en op het gras lukt het zonder vast te houden. Maar als ik het op de stenen probeer zonder vast te houden lukt het niet meer. Omdat ik dan mn voet ernaast zet, ookal probeer ik dat niet te doen, het gebeurt toch. Omdat ik bamg ben om te vallen. Wat moet ik doen om het goed te landen op de stenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
608

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zorgen voor goede beschermende kleding.
Verder zou je ook judolessen kunnen nemen, daar krijg je ook valtechniek. Je leert dan hoe je het beste kunt vallen zonder schade op te lopen
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Goed antwoord. Die judolessen zullen haar ook zelfverzekerder maken, zodat ze niet zo gespannen is. Volgens mij veroorzaakt ze de valpartijen door te gespannen spieren.
Plus dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook ik ben het hier helemaal mee eens....de meest spectaculaire valpartij (na judo!!) was een stenen stationstrap met een boodschappenmand om m'n schouder : na 15 treden waren zelfs ook de eieren nog heel!!
Ivana
11 jaar geleden
Nieuwsgierig: Mooi voorbeeld!
Je kunt les nemen en geholpen worden door
iemand die al eerder ervaren is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oefenen, Oefenen en nog eens Oefenen!

Er zijn nu eenmaal zaken die we zonder al te veel moeite gedaan krijgen en daarnaast zijn er de zaken die ons Geduld en ons Lef soms extreem op de proef stellen ;-)

Neem er dus vrede mee dat jij qua skaten eerst nog wat eenvoudige zaken dient te oefenen zodat je met ingang van NU Stopt met het denken aan vallen want...
hoe vaker je aan iets denkt des te groter de zekerheid dat je dus ook datgene wat je 'niet' wenst aan te trekken uiteindelijk tóch gaat aantrekt.
Deze stelling is gebaseerd op de Natuurwet van Actie & Reactie. Een oerwet waar niemand van ons aan ontkomt.

Blijf dus wat langer In Jouw Comfortzone hangen en neem genoegen met een langere experimenteertijd voor oefeningen die voor anderen reeds een gewoonte zijn geworden.

Je zal bij deze speelse low-profile-aanpak dan ook merken dat je nadien op enorm korte tijd ongelooflijk veel vermeende achterstand gaat inhalen.

Immers...
Zodra jij jouw stressgehalte omlaag haalt door terug datgene te doen waar Jij je wél comfortabel bij voelt dan ga je andere hormonen aanmaken die de huidige stress wegnemen en je krijgt er ongemerkt Lef-hormonen voor in de plaats.
Lef-hormonen geven ons als het ware vleugels, ze doen ons Glimlachen van vreugde en zelfvertrouwen, daardoor verdwijnen al onze angsten en onzekerheden. Zorg dus dat je telkens opnieuw in de Smile-zone komt en blijft als je eender wat oefent of uittest. Succes gegarandeerd!

Dus Geloof me maar, als je hier spelenderwijs extra tijd voor neemt dan maak je jezelf zo krachtig en kordaat dat jij jezelf gaat afvragen waarom jij in hemelsnaam ooit deze vraag hebt gesteld ;-)

Liefs, Succes en Big Smile van me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding