Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hoor je zelden iets over doping bij andere sporten dan wielrennen?

Elk jaar gaat het bij de Tour de France weer over dopingaffaires. Maar bij andere grote sporten zoals voetbal hoor je daar weinig over. Ik kan me voorstellen dat het voor een voetballer ook lucratief is om doping te gebruiken. Waarom hoor je dan nooit dat er controles op doping plaatsvinden of dat een voetballer door de mand valt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Doping wordt ook veel gebruikt bij kracht -en wintersporten (biathlon, cross-country en langlaufen). Ook hier worden veel atleten betrapt, alleen komt dat hier niet zo vaak in het nieuws omdat wij niet veel hebben met deze sporten. Daarnaast wordt het in vele andere sporten ook gebruikt, maar wordt er veel minder op toegezien. Het zijn vaak de duursporten waar dit voorkomt en wielrennen staat al jaren lang in een negatief daglicht. Toch is het de laatste 2 jaar flink afgenomen. Maar wanneer er zich weer een geval voor doet, wordt het vingertje gelijk weer naar het wielrennen uit gestoken (en terecht). Helaas zijn er altijd mensen die de boel willen bedonderen en niet op natuurlijke wijze de krachten bij elkaar kunnen vinden. Excuses hebben ze genoeg, maar volgens mij is het niet te rechtvaardigen. Als een bepaalde sport te zwaar voor je is en je kunt niet meekomen op een eerlijke manier, dan moet je er gewoon niet aan meedoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding