Snel bruin worden boven water?

Kun je snel bruin worden als je in je tuin gaat liggen en een paar emmers water rondom/onder je neerzet? Het schijnt namelijk dat je boven water sneller bruint!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.2K

Het beste antwoord

Die paar emmers hebben geen meetbare invloed op het sneller bruin of rood worden.
Het sneller verkleuren door de invloed van water ontstaat door de reflectie van het zonlicht door het water.

Zand, water en sneeuw reflecteren het zonlicht waardoor je veel sneller bruin wordt. Op het strand of in het zwembad word je dus sneller bruin dan op een terrasje. Ter vergelijking: Sneeuw weerkaatst 85% van de UV-stralen, zand 20% en water 5%.

Wil je echt mooi en blijvend bruin worden lees dan bijgevoegde site dan maar eens. Er staan zeer goede tips in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niert echt.

Het sneller bruin worden komt door de reflectie van het water oppervlak. Maar daarvoor moet je je dus wel boven een groot water oppervlak zetten. Een emmer heeft geen significante invloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want dan lig je toch niet boven water?
Dat water rondom je zorgt niet voor voldoende reflectie waar jij iets aan zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas met dit weer maar op. Je wordt snel bruin, maar verbrand ook snel, en zo te zien wil jij dat proces ook nog versnellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar je bruin van word in je tuin
plantensproeier vullen met zout water
of vullen met water en een beetje olijfolie erin wel mee oppassen
want de olie bevat geen beschermingsfactor