Welke beschermingskledij bestaat er allemaal voor als je wil ijsschaatsen of skeeleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
1.3K

Het beste antwoord

De beschermers die ik altijd tijdens skeeleren of schaatsen gebruik zijn;

een helm (hij mag niet schuiven),
kniebeschermers (zit misschien niet lekker, maar het helpt wel, zeker als je het nog moet leren, want dan val je veel),
polsbeschermer (beschermers die je pols en hand beschermen, je kan ze ook als een soort bel gebruiken als je er langs wil, gewoon tegen elkaar klikken) en
elleboog beschermers (zitten net als knie beschermers niet erg lekker).

Belangrijk is dat je altijd naar voren valt, op je knieën, ellebogen en handen, want daar zitten de beschermers.
Het helpt ook om bedekkende kleding te dragen, dat voorkomt schaafwonden en tijdens schaatsen moeten je handen bedekt zijn met bijv. handschoenen voor als iemand per ongeluk over je hand schaatst.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar het schijnt bestaat er ook nog een soort elastische broek met ingenaaide mousse of isomo die ook snowboarders gebruiken, weet je wat voor een beschermingsbroek daarmee bedoeld wordt.
Alvast dank,Veera

Andere antwoorden (3)

Voor skeeleren heb je:
Hoofdbescherming (een helm)
Kniebescherming
Handbbescherming
Elleboogbescherming

En voor schaatsen:
Hoofdbescherming
Handschoenen
Polsbescherming
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
skeeleren:
kniebeschermers, polsbeschermers, elleboogbeschermers, helm en het is beter voor je als je lange kleding draagt
ijsschaatsen:
eigenlijk niet zo veel, handschoenen zijn erg belangrijk (als je valt en iemand schaatst over je hand, ook een muts kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schaats op hoog niveau (15jaar) en wat je aan moet is: een muts en handschoenen, extra bescherming zijn de snijsokjes die volkomen dat iemand met zijn schaats tedens een val je pees van je enkel doorsnijd