Welk(e) land(en) heeft/hebben nog nooit aan de Olympische Spelen (zomer/winter) meegedaan?

Dan doel ik vooral op de 'oudere' landen, omdat het logisch is dat nieuwe landen zoals bijvoorbeeld Zuid-Sudan nog niet hebben meegedaan. Maar die landen mogen ook in het antwoord hoor ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Friesland :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelderland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja als zelfs Noord-Korea meedoet word ik wel benieuwd naar de antwoorden! GV!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het land van ooit :)

Het beste antwoord

Ik weet in ieder geval dat Vaticaanstad nog nooit heeft deelgenomen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb een site gevonden.
Naast Vaticaanstad heb je nog Kiribati, de Marshall Eilanden en Tuvalu.

http://ask.yahoo.com/20020220.html

Toegevoegd na 11 minuten:
Verder heb ik hier een lijst met alle landen die ooit WEL hebben meegedaan:
http://www.topendsports.com/events/summer/countries/index.htm

Leg deze naast een lijst met alle landen van de wereld en je zult een eind kunnen komen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grijns... ik heb er meteen beeld bij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord klopt, maar dit had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken :P maar bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardige toevoeging, zijn wel nog 4 OS geweest hierna, maar zal toch wel aardig kloppen. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond deze site uit 2002: http://ask.yahoo.com/20020220.html maar ondertussen hebben al die drie eilandennaties al meegedaan: Kiribati 2004, Marshall eilanden 2008 en Tuvalu ook in 2008. Republiek Congo heeft volgens mijn informatie al in 1964 meegedaan en dan blijft Vaticaanstad over. Plusje dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tss jij was ondertussen ook al bezig met die engelse site maar ik had een zoon die ondertussen thuis kwam ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hee eigenlijk is door jouw toevoeging je antwoord helemaal fout haha Ik heb juist die vier landen wel gecheckt en ze hebben inmiddels meegedaan of deden al mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Congo had ik ook niet genoemd omdat ik op de site van wiki al gezien had dat die ondertussen al eens meegedaan had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dan blijft inderdaad alleen Vaticaanstad over :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, samen komen jullie er wel uit, nogmaals dank :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt twee Congo's daar moest ik goed opletten. Ik snap het nog niet zo want volgens de info die ik vond had die ene Congo al in 64 meegedaan en in 2002 nog niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf 1968 hebben beide Congo's in ieder geval één keer meegedaan, zie deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_participating_nations_at_the_Summer_Olympic_Games#Alphabetical_list
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ook wel een paar puntjes aan Pelle gunnen, maar dat kan niet, dus de 10 punten zijn voor jouw voor dit antwoord. Dankjewel!