Hoelang moet je wachten tussen sportsets?

Als ik bijvoorbeeld 3 tot 5 sets wil doen van 14 keer opdrukken, hoelang moet ik dan wachten tussen die sets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Ten eerste moet je niet stoppen bij 14 maar doorgaan tot je lichaam vanzelf stopt, dan stop je even todat je weer kan. Wat ik hiermee wil zegen is dat je je lichaam moet laten spreken en niet zelf gepland moet gaan stoppen. Op deze manier bouw je conditie op en je zult zien dat je steeds langer opdrukt met kortere pauzes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht ongeveer 30 seconden tot een minuut tussen de setjes in.

Wat je ook kunt doen, om het gelijk een soort cardio te maken, is in de pauze van je opdrukken bijvoorbeeld wat situps te doen. Zo houd je je hartslag hoog. Hou wel goed in de gaten of je lichaam dit wel aankan, en doe dit niet te vaak in de week.
Ritsuka