Komt er een indoor-kermis bij Amsterdam?

Klopt het dat er een kermisexploitant is die een indoor kermis nabij Amsterdam wil bouw en zo ja, kan iemand daar iets meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was sprake van een pretpark oid naast de Klaprozenweg in Amsterdam Noord.
(op de oude plek van de betonfabriek)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die worden denk ik niet meer gehouden in Amsterdam. Bronnen:
- https://www.regionquest.com/region/Amsterdam-Nederland/Wordt-er-in-Amsterdam-ook-een-indoor-kermis-gehoud-182239508/d7-659

Het beste antwoord

Leuk dat een Rotterdammer een vraag over Amsterdam stelt. Het antwoord is : er zijn plannen en B&W is hierover enthousiast, maar er zijn nog geen definitieve / concrete plannen. Omdat ik hierover ooit eens in het Parool gelezen heb, heb ik de website van het Parool afgezocht. Hierop vond ik weer het artikel, dat je bijzonder veel achtergrondinformatie geeft. Veel leesplezier !
---------------------------------------------------

FRANS STUY WIL PRETPARK AMSTERDAM
door Joost Zonneveld, 11 februari 2010

Kermisexploitant Frans Stuy wil een pretpark in Amsterdam neerzetten, dat tegelijkertijd een groot werkervaringsproject voor jongeren moet worden. Bestuurders zien het wel zitten. Frans Stuy loopt al jaren rond met plannen voor een pretpark in Amsterdam en vindt dat het er nu maar eens van moet komen. Het gaat om een pretpark met ondermeer een indoor-kermis, een zwarte markt, vergaderzalen, een hotel, een uitgaanscentrum en een bioscoop. Geld van de gemeente vraagt hij niet, Stuy zegt dat private investeerders bereid zijn om de benodigde vier miljoen euro in het project te stoppen. Stuy is bekend om de werkervaring die hij werkloze jongeren biedt op zijn kermis. Stuy: "Maar daar kunnen jongeren steeds maar tijdelijk terecht. In een pretpark kunnen we ruim 2.000 werkervaringsplaatsen creëren." Wethouder Lodewijk Asscher laat via zijn woordvoerder weten enthousiast te zijn over het plan van Stuy en wil hem helpen dat verder uit te werken, zeker vanwege de kansen voor jongeren. Duidelijk is dat het vinden van een geschikte locatie in Amsterdam, een groot struikelblok is. De kermisexploitant zegt een gebied ter grootte van drie voetbalvelden nodig te hebben. Hij hoopt op een plek in Osdorp - 'daar ben ik ooit begonnen' - maar denkt dat Noord ook goede mogelijkheden biedt. Hoewel stadsdeelbestuurder Achmed Baadoud van Osdorp laat weten het vlak voor de verkiezingen niet opportuun te vinden om uitspraken over de plannen van Stuy te doen, zegt stadsdeelvoorzitter Rob Post van Noord wel graag mee te willen denken. "We hebben al eens plannen gehad voor een reuzenrad zoals je in Londen hebt, maar dat
is niet doorgegaan. Een pretpark, aan het IJ of ergens anders in Amsterdam-Noord, is wat mij betreft bespreekbaar." Wel wijst hij erop dat een gebied zo groot als drie voetbalvelden ook in Noord moeilijk te vinden is. Post: "Maar soms is de crisis ook een kans, bijvoorbeeld voor een tijdelijk pretpark op een plek waar voorlopig niet wordt gebouwd."