Waarom dragen de meeste voetballers tegenwoordig fel gekleurde voetbalschoenen?

Alle kleuren van de regenboog komen zo onderhand voorbij, en dit was jaren geleden niet zo. Vaak past de kleur van de schoenen ook niet bij het tenue, dus de reden dat het mooi is gaat in dit geval niet op.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.2K

Antwoorden (3)

Ook in voetbal bestaat mode, kijk maar eens naar tenue's van 20 jaar terug.
Gekleurde schoenen zijn nu mode.

Toegevoegd na 10 minuten:
Afbeelding is uit de jaren 70, zo durf je de kleedkamer toch niet meer uit vandaag.

Toegevoegd na 13 minuten:
Wat betreft de slechte kleuren combinaties, spelers dragen verschillende kleuren shirts, uit en thuis shirts, maar nu weer shirts van het land, schoenen zullen ze niet zo snel wisselen, die moeten wel lekker zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik aan mode denk, dan zou ik verwachten dat de kleuren van de schoenen tenminste nog een beetje bij het tenue zouden passen. Maar waarschijnlijk is het antwoord wel zo simpel, en moet ik niet overal vraagtekens bij stellen. ;)
Ze vallen op, en dat is goed voor de sponsor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spelers worden ook gesponsord door voetbalschoenen fabrikanten .
En als er een belangrijk toernooi is of er weer nieuwe kleuren op schoenen zijn ontworpen .
Dan worden er meerdere paren naar die speler gratis toegezonden .
Het is dan reclame voor het merk van die voetbalschoenen .

Toegevoegd na 9 minuten:
En als er zoals nu van die felgekleurde schoenen zijn is alleen maar goed voor die fabrikant .
Je kijkt automatisch vaker naar die schoenen en dan zie je ook het merk ook vaker .