Het ligt eraan wat je onder techniek verstaat. Als je 'trucjes' bedoelt dan oefen je uiteraard continu alleen op hetzelfde kunstje.
Techniek binnen de context van het voetbalspel oefen je het meest effectief binnen de situaties waarin je wilt verbeteren. M.a.w: Voetballen leer je door te voetballen. Te oefenen in situaties die direct afgeleid zijn van het echte spel. Zie dvd's: 'Allemaal uitblinkers' van de KNVB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bekijk filmpjes van YouTube, en oefen die tricks dan heel vaak! Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel 'spelen' met een bal, zodat je het goede gevoel ervoor krijgt.
Probeer dat eens met blote voeten, dan heb je nog meer direct het gevoel hoe die bal reageert op jouw aanraking.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij nogal pijnlijk met blote voeten voetballen
itsme
13 jaar geleden
Het gaat er niet om dat je met blote voeten moet voetballen, want zeker als je in duels zit zou je dan veel te gemakkelijk blessures oplopen.
Je moet met blote voeten oefenen op de bal. Dus met de bal spelen, hooghouden, jongleren, noem maar op. Daar krijg je balgevoel van.
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
De meest technische voetballers hebben hun techniek verkregen door op jonge leeftijd veel op straat te voetballen (vaak in kleine ruimtes).
Je bal gevoel gaat dan steeds meer vooruit.

Veel truckjes op youtube zijn leuk om te doen, maar zijn in het veld weinig effectief.