Hoeveel teams speler er in de eerste ronde van de Champions League?

Toegevoegd na 11 minuten:
Speler = spelen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Direct toegelaten tot het hoofdtoernooi zijn 22 teams. Dat wordt later aangevuld met 10 teams uit de voorrondes.

In de eerste kwalificatieronde van 2011/2012 speelden 4 teams, te weten: Tre Fiori, Valletta FC, FC Santa Coloma en F91 Dudelange.
In de tweede voorronde kwamen er 32 clubs bij, die samen met de 2 clubs die de eerste ronde overleefd had streden om een plekkie in de derde voorronde.
In de derde voorronde werden 15 wedstrijden gespeeld. Er kwamen dus 13 nieuwe clubs ingestroomd.

De 15 overgebleven ploegen speelden een play-off ronde tegen elkaar en 5 nieuwe instromende ploegen.
De tien winnaars van de play-off ronde (ook wel gewoon vierde voorronde genoemd) voegden zich bij de al geplaatste 22 ploegen voor het hoofdtoernooi, dat dus inderdaad met 32 teams begint.

http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Champions_League_2011/12#Teams
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

32 namelijk 4 poules van 8