Is er een lijstje met schulden bekend van alle Nederlandse voetbalclubs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je betaald voetbal bedoelt.
Die lijst is er niet, en voor zover ik kan nagaan, wil de KNVB die lijst ook niet geven. Wel is bekend dat er met 13 clubs problemen zijn, en dan kun je aannemen dat daar sprake is van schulden.

Zo'n lijst is natuurlijk wel zelf samen te stellen. Echt compleet zul je 'm niet krijgen, maar met veel zoekwerk op het internet, en het goed volgen van sportnieuws, kun je een heel eind komen. Van Feyenoord weten we het al, en dat Go Ahead financieel gezond is, weten we ook.
Het zal dus een soort puzzeltje worden om zo'n lijst samen te stellen.

"Dertien clubs uit het betaald voetbal staan onder verschept toezicht van de KNVB. De clubs hebben ernstige financiële problemen. Het is voor het eerst dat de KNVB de cijfers naar buiten brengt. De KNVB heeft de clubs in 3 categorieën verdeeld. In categorie 1 zitten clubs die binnen drie jaar alles op een rij moeten hebben, anders raken ze hun licentie kwijt. De financien van de clubs in categorie 2 zijn zorgelijk en categorie 3 zijn de clubs die financieel gezond zijn. Go Ahead Eagles is een van de vier clubs in Nederland die er goed voor staat."

De link hieronder is van augustus 2010. Er kan dus alweer het een en ander veranderd zijn.