Hoe kan ik beter terugspelen bij kickboksen?

Hai!

Ik zit met het volgende probleem in de volgende situatie:

Ik zit momenteel nu ongeveer 3 jaar op kickboksen, gaat prima, af en toe wat kleine foutjes (net als bij iedereen) maar verder alles oke.

Aan het eind van de training gaan wij uiteraard ook nog sparren, nu gaat dit ook wel goed wanneer ik om het zo maar even te zeggen tegen de mid range van de groep moet. Het sparren gaat lekker dan op dat moment. Nu wanneer ik tegen de hogere groep gaat, heb ik het volgende probleem: Me tegenstander doet dus een aantal setjes en ik probeer daar natuurlijk op in te spelen nu is het alleen zo dat ik wel wil maar het lukt niet, me lichaam doet dat gewoon niet, het is namelijk dat ik het niet kan maar het viel me vandaag gewoon erg op. Want dan blok ik een aantal stoten en probeer ik natuurlijk een counter te maken, maar op een één of andere manier lukt dat gewoon niet altijd goed. Het is dan meer dat ik blok dat dat ik ze weggeef. Of ik ben te laat met weggeven of ze worden geblokt.

Nu zegt mijn trainer het volgende: Je moet denken zoals een bokszak, je ontvangt ze (net als iedereen) en wilt ze daarna ook weer terug geven. Alleen dat laatste gaat vaak wat moeilijke voor als ik tegen de wat hogere speel.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hoe kan ik snel een counter doen? Of inspelen op de tegenstander?

Het is geen angst want ik zit er immer al 3 jaar op en het gaat gewoon prima. Het is hoe krijg ik mezelf zo ver dat ik op je juist moment terug speel?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2K

Antwoorden (1)

meschien is dit filmpje iets voor je

http://www.dumpert.nl/mediabase/1968161/9588c013/lesje_voor_kimbo.html

hier wordt naar mijn idee erg goed uitgelegt hoe je explosief kan slaan. ik hoop je hiermee geholpen te hebben ander advieseer ik je gewoon hard te blijven oefenen !