Welke slijpsteen moet ik kopen om mijn schaatsen te slijpen?

Hallo Iedereen,

Ik ben opzoek naar een goede slijpsteen voor mijn shorttrack schaatsen. Ondanks er niet heel veel verschillende keus is weet ik toch niet goed wat ik het beste kan kopen. Ik zoek eigenlijk gewoon de meest universele of meeste gebruikte slijpsteen om mijn schaatsen te kunnen slijpen.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Alvast erg bedankt,

Groeten

Ruud

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Schaatsen
1.7K

Antwoorden (1)

Wat merk betreft maakt het niet zo veel uit,het gaat erom dat je de juiste stenen neemt.

Je hebt genoeg aan één goede steen met een grove en een fijne kant en een braamsteen. Eventueel kun je een polijststeen (bijvoorbeeld van diamant) gebruiken om je ijzers zo glad mogelijk te krijgen.

Lees ook de bron eens door,hier kun je ook veel van leren en er staat een filmpje bij want schaatsen slijpen moet je wel leren hoe dit moet.