Met welke vechtsport train je of leer je techniek, zelfverdediging, kracht en slaan zowel met voeten en handen?

Ik wil namelijk een vechtsport doen. p.s: hoe ver kan je komen als je voldoende traint op een 26jarige leeftijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Wing chun, is een erg goede keus in dit geval.

Toegevoegd na 1 minuut:
En met vechtsporten ben je nóóit klaar met leren, hey gaat om je wil om verder te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Krav Maga. Je kunt nog heel ver komen.
Het is eigenlijk zelfverdediging, er zijn geen wedstrijden en geen regels. Maar wel examens.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=NOOwLMK3XHQ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
karate.
en je leeftijd maakt niet uit maar hoe ouder je wordt hoe moeilijker het zal gaan om te beginnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste sport waaraan ik denk is Karate (zowel met handen als benen).
Het is opgedeeld in onder andere kumite (vechten), kata (patroon van bewegingen) en kihon (puur techniek). Ook wordt er op snelheid, uithoudingsvermogen, kracht en vaak ook lenigheid getraind. Maar dit kan per stijl verschillen.
Voor examens is vooral techniek belangrijk, maar het is ook een wedstrijdsport. Als je gaat kijken qua zelfverdediging dan zul je het enkel met spartechnieken moeten doen (die ook wel toepasbaar zijn buiten de dojo). Alleen zou ik dan wel een full-contact stijl aanraden (bv. Kyokushinkai).