Waarom word ik zwaarder als ik sport?

Ik sport maandag 2 uurtjes (school).
Zaterdag 30-40 min joggen
Soms 30 andere sportactiviteiten

Is dit een goed schema om af te vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

Ik kan uit de context niet halen of je jezelf te dik vindt of dat de weegschaal gewoon meer aangeeft.

Wat je nu doet aan sport lijkt me op zich prima om aan je portie beweging te komen, maar er is natuurlijk meer nodig. Je moet ook op je eten letten. Als je een beetje minder eet of hetzelfde, en je gaat iets meer bewegen dan je gewend was, dan val je af. Maar met dat joggen bijvoorbeeld verlies je ongeveer 250 calorieën, dat is op weekbasis niet zoveel. Je zult je dus ook bewust moeten worden van wat je precies eet.
Sprieren wegen inderdaad meer dan vet, maar zo snel kweek je die niet, daar zijn echt spieroefeningen op lange termijn voor nodig. Misschien houd je op bepaalde momenten meer vocht vast. Je moet je sowieso altijd op hetzelfde moment wegen, liefst zonder kleren.

Als het zo is dat je kleren je wel passen of losser gaan zitten, maar dat is niet te zien op de weegschaal, dan zou ik me niet al te druk maken. Gewicht schommelt, met name vrouwen houden regelmatig meer of minder vocht vast door hormoonschommelingen. Weegschalen verschillen ook nogal eens. Het is ongelooflijk maar waar: op de digitale weegschaal weeg ik zo'n 4 kilo meer dan op mijn eigen analoge weegschaaltje (daarom gebruik ik alleen die laatste, ha ha).

En: afvallen kost tijd. En dat is op de lange termijn goed, want hoe langzamer je afvalt, des te kleiner is de kans dat het er weer aankomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat je vet omgezet word in spieren.. spieren zijn zwaarder dan vet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat spieren zwaarder zijn dan vet. Maar waarschijnlijk was je dan al niet al te vet, in eerste instantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door die 2 uurtjes gym op school zulf je niet afhalen.

ik zou gezonder/minder gaan eten.
joggen zou ik ook wel mee verder gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door sporten bouw je namelijk spierweefsel op en aangezien dat zwaarder is dan vetweefsel kan het best zijn dat je wel slanker wordt (=vetweefsel verliest), maar dat niet terugziet op de weegschaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat meer spier massa krijgen. Goedzo!!!!!!!