hoeveel km per uur lopen voor snel vet te verbranden?

ik zou graag snel vet vebranden ik ben een jongen van 15 jaar ik doe wel fitniss maar lopen of fietsen doe ik niet veel daar zou ik nu mee willen starten door thuis bv in de tuin gwn wat te lopen maar hoeveel km zou ik in een uur moeten halen voor goed vet te verbranden? het mag zwaar zijn want ik wil er snel vanaf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Met alleen sporten ben je er niet. Wat is je voedingspatroon? Om echt vet te kunnen verbranden moet je voeding ook goed zijn. En haal dat snel maar uit je hoofd, je kunt beter rustig afvallen, anders heb je straks allemaal hangend vel.

Antwoorden (5)

Pas na 20 minuten begin je vet te verbranden. Daarbij moet je er voor zorgen dat je niet je spieren aanspreekt maar je vet. Je moet het overigens wel opbouwen, ga elke dag een stukje meer (hard) lopen.

Zie hier een interessant stukje over de vetverbranding bij hardlopen: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/43818-op-een-effectieve-manier-vet-verbranden.html

Kijk hier ook even. Onderaan staat een loopschema: http://www.runinfo.nl/afvalschemahardlopenwandelen.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet zozeer om het "hoeveel kilometer per uur" als om het "hoe lang bewegen".

"Gedurende de eerste 15-20 minuten van je training gebruikt je lichaam de opgeslagen koolhydraten als brandstof. Na deze periode gaat je lichaam over op het aanspreken van je vetreserves. Dit houdt in dat je minstens 20 minuten moet bewegen om je lichaam vet te laten verbranden."

http://www.afvallen-voeding.nl/artikelen/artikel3.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Het gaat toch ook om de hartslag gedurende de tijd dat je iets doet?
Snel vet verbranden en dan? Om voorgoed van overtollig vet verlost te zijn zal je je totale leefstijl hierop blijvend moeten aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe veel kilo's wil je kwijt? Wat eet je, heb je een gezond voedingspatroon? In hoeveel tijd wil je dit extra gewicht kwijt? Wat is je BMI? Waarom wil je snel die extra pondjes kwijt?

Je kunt het best advies vragen in de sportschool waar je fitnest, daar kennen ze jou en kunnen ze je goed helpen door een verstandig advies te geven.

Als je alleen wilt lopen, vraag dan of je een hond kunt uitlaten. Zoek extra beweging door naar school te fietsen of een krantenwijk te nemen.

Je kunt misschien voor een extra sport kiezen, als je heel zwaar bent, is zwemmen een goede optie. Als je wat conditie hebt kun je gaan waterpoloën dat is een fysiek zware sport. Mijn 15jarige zoon doet dit ook en hij oogst veel bewonderende blikken van de meisjes als hij zijn 'wasbord' laat zien. Bij waterpolo in ons district zitten overigens weinig 'latten', de meesten hebben iets extra's om de heupen, als je begrijpt wat ik bedoel;-)

Snel afvallen zorgt, zeker als je veel te zwaar bent voor hangend vel. Als je nu gemotiveerd bent, hoe zorg je dan dat je gemotiveerd blijft? Nu "er snel vanaf" willen zijn, geeft eigenlijk al aan dat je motivatie om één ding draait (liefde? Pesten?). Om succes te garanderen moet je meerdere motieven hebben (Liefde, gezond zijn in de toekomst, er beter uit zien, je goed willen voelen, vul maar aan), als het dan even tegen zit met het één, kun je gemotiveerd blijven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het juiste antwoord op deze vraag is dat het op jou van toepassing moet zijn en niet van algemene info op het internet.
Vraag een sportmedisch advies aan. Deze wordt ook door de verzekering vergoed. Ik heb zelf de sporttest gedaan. je krijgt dan ook de informatie over bij welke hartslag het omslagpunt van jou is en dat moet je bij de training aanhouden. Als het goed is, krijg je dan ook een trainingsadvies, toegespitst op jouw conditie.