Is de Keutenberg echt de stijlste berg van Nederland om met de fiets te beklimmen?

De Keutenberg wordt elk jaar beklommen in de Amstel Gold Race en wordt vaak de stijlste strook van Nederland genoemd. Klopt dit ook of kent iemand nog stijlere stroken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Sterker nog, ik zie net staan dat in het begin, de eerste binnenbocht het stijgnspercentage meer dan 20% is (volgens de tabel 22%)

Dat neemt niet weg dat het de steilste berg is. In het dorp waar ik vroeger woonde stonden wij altijd naar die race te kijken. Op een gegeven moment werd de route om het dorp heen gelegd vanwege alle drempels die waren aangelegd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dit is de steilste, 18% is de helling.