Is het slim om mijn neefje van 12 mee te nemen met hardlopen?

Hij vraagt telkens of hij mee mag lopen om zo zijn conditie op te bouwen. Hij heeft helemaal geen overgewicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dit is helemaal geen probleem ... het is juist uitstekend. Vooral op zondagochtend zie je overal vaders en zoontjes hardlopen. Bovendien is je neefje 12 jaar en op weg naar de Middelbare School hebben de kinderen weinig tijd om meer buiten te spelen. Dan is elke vorm van beweging prima voor zijn jonge lichaam. Dus gewoon samen op pad gaan. En (over)gewicht is in deze niet van belang. Het gaat vooral om de gezondheid en conditie in orde te houden. Loop ze !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan gewoon heel gezellig zijn en je kunt elkaar stimuleren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hangt helemaal af van jouw manier van lopen: ook bij jeugd moet er opgebouwd worden. In de link vind je wat meer info over hardlopen en jeugd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou daar niet aan beginnen. Op onze middelbare school moesten we bosje lopen voor de les en die 450 meter vonden we al meer dan genoeg. In de hogere klassen op een jaar of zestien liepen we de ronde 1900 meteren coopertests . Ik denk dat je beter kunt wachten tot een jaar of 15 a 16 en de afstanden wat beperkt kunt houden. Op 12-jarige leeftijd met volwassenen mee laten lopen lijkt me niet zo een goed idee.