Door welke oefeningen (kracht & cardio) kan je het overtollige vet om de love handles verbranden?

Dames & heren, ik weet dat je niet plaatselijk vet kan verbranden. Het gaat hier puur om oefeningen waarmee je dus bij de heupen wat smaller wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Een hele grappige, simpele oefening wat je gewoon thuis kunt doen:
Ga ergens op je rug op de grond liggen waarbij je jezelf met je handen boven het hoofd goed kunt vasthouden. Bijvoorbeeld een bankstel.
Gooi nu je benen in de lucht en laat deze vallen tot vlak boven de grond (raak de grond dus niet aan met je benen/voeten) vervolgens gooi je ze weer omhoog en herhaal je deze oefening totdat je het gevoel hebt niet meer verder te kunnen. De volgende dag 5 erbij etc. etc.
Uiteraard niet vergeten te tellen ;)

Ook kun je jezelf op je zij draaien en je been van boven naar beneden en van voren naar achteren zwaaien desnoods met iets meer gewicht. Vervolgens afwisselen met je andere been. Dit is overigens meer een combinatie oefening.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte oefening. Voor je rug is dit niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er zelf nooit hinder van ondervonden terwijl ik toch af en toe ook last van mijn rug heb dus voorzichtig moet zijn. Gewoon een kussentje of mat eronder en je hebt er verder geen last van. Heb je er ondanks het kussen of de mat toch last van dan moet je inderdaad stoppen... Bij mij heeft het altijd goed gewerkt zonder pijn.
roeien helpt ook wel goed om vet te verbranden en je krijgt er ook spieren van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn geen bepaalde oefeningen om op bepaalde plekken vet te verbranden.

Het is een kwestie van sporten
Voldoende groente, fruit en vezels zien binnen te krijgen, minimaal 6 x eten per dag voor een doorlopende stofwisseling. Voldoende rust pakken minimaal 48 uur na het sporten, voldoende slaap is ook erg belangrijk. Op deze manier zullen de kilo's er ''langzaam'' af gaan.

Lijnen of snel zien af te vallen (jezelf verhongeren) zijn niet de beste opties dit zal in het begin misschien werken, later vliegen de kilo's er weer bij aan en zal het ook moeilijk zijn om aan de lijn te blijven. Vaak is het gewicht na zo'n ''verhongering'' hoger dan voorheen.

De extra kilo's komen doordat je lichaam het gewicht dat je ooit lange tijd had ''als het gewone gewicht'' is gaan zien. Hij zal er dan ook alles aan doen om het gewicht er weer bij aan te krijgen, daardoor ook het ''hongergevoel''.
Als het gewicht er in een langzaam tempo af gaat heeft het lichaam dit niet in de gaten en zal het gewicht ''gewoon'' blijven vinden.

Met Lichte krachttraining worden de meeste calorieën verbrand dit komt omdat er niet alleen onder het trainen veel calorieën worden verbrand, maar ook de 48 uur na het trainen. Dit komt omdat het lichaam de beschadichte spieren (door het trainen) weer gaat herstellen, op deze manier worden dubbel zoveel calorieën verbrand.

Toch is het ook belangrijk om normale cardio oefeningen te blijven doen voor conditie (uithoudingsvermogen) en nog extra calorie verbranding.