Waarom zit er soms een zaterdag bij dat je niet voetbalt?

Ik zit op voetbal, soms is er een zaterdag dat ik niet moet voetballen zoals 5 november dan hoer ik niet te voetballen.
in de herfst vakantie heb ik niet gevoetbalt terwijl fortuna wormerveer wel heeft gevoetbalt.
en a.s zaterdag heb ik geen wedstrijd terwijl 2 teams dan wel een wedstrijd hebben. en dat is wel vaker zo.

Hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
ItisILeClerc
12 jaar geleden
zodat je af en toe ook wat leuks kunt doen

Het beste antwoord

Het heeft inderdaad te maken met programmering. Je hebt niet alleen met je eigen club of elftal te maken maar ook met je tegenstander. In jouw geval is het geen oneven aantal elftallen in de poule, het kunnen wel wedstrijddagen zijn waarin eventuele inhaalwedstrijden worden gespeeld. Ook heb je tegenwoordig op ieder niveau een bekercompetitie. Ook hiervoor worden wedstrijddagen ingepland. Dan heeft uiteraard de veldenbeschikking er ook nog mee te maken. Door elftallen er een bepaald weekend er helemaal uit te halen houd je een bepaalde flexibiliteit om de wedstrijden over het hele seizoen voor alle clubs overzichtelijk te houden. Is de nood echt aan de man door bijvoorbeeld een strenge winter waarin niet gevoetbald kon worden dan vangt men het meestal op door doordeweekse avondwedstrijden te laten spelen in de maanden dat het lang licht is, april en mei. Want eind mei sluiten alle velden in principe weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (2)

Misschien oneven aantal in je poule
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst was dat wel zo.
maar nu hebben we 14 teams in onze poule
Dan zijn de scheidrechters, trainers enz ergens anders bezig of ze willen ook wel eens vrij.
Het veld kan ook bezet zijn door een andere ploeg.
Kortom ze maken van tevoren een soort wedstrijd rooster maar dat is niet altijd goed in te vullen, soms moet er ook nog een extra wedstrijd worden gespeeld.
Als ze het rooster in 1x volzetten kunnen ze niet meer schuiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan ;')