is een wereldrecord alleen een wereldrecord als het guinness book of records dit heeft geregistreerd?

om het langs de officiele weg van guinness book te kost veel tijd, energie en geld. daarom wil ik dat liever omzeilen. maar kan dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is een klein stukje van een website (zie bron) er is veel te vermelden daarom kies ik deze (incomplete) selectie. Hoe wordt een recordpoging in behandeling genomen?' Na ontvangst van onze richtlijnen kunt u uw recordpoging ondernemen en het bewijs, zoals aangeven in de richtlijnen en in het Record Breakers-informatiepakket verzamelen. U stuurt het bewijs naar ons kantoor in Londen, waar we het binnen 6 weken in behandeling zullen nemen. Bij een positieve uitslag ontvangt u een brief en een Guinness World Records-certificaat ter erkenning van uw succesvolle recordpoging. Toegevoegd na 2 minuten: Als je het guinness books of records wilt omzijlen dan komt je record vanzelfsprekend ook niet in het boek.

Bronnen:
http://member.guinnessworldrecords.com/nl/...

Het vermeldt slechts *wereldrecords* en dan vaak van buitenissige zaken. Dus is het niet noodzakelijk.

Nee,ook zonder het Wereldrecords boek is het een wereldrecord,denk aan Laura Dekker etc.

Het Guinness book is enkel een reclame object en heeft geen daadwerkelijke waarde aan een wereldrecord maar een verzamelwerk van uiterste. Bij een wereldrecord zit ik toch te denken aan een prestatie op wereldniveau en niet zo iets walgelijks als het naar binnen proppen van frikandellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100