Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een wereldrecord alleen een wereldrecord als het guinness book of records dit heeft geregistreerd?

om het langs de officiele weg van guinness book te kost veel tijd, energie en geld. daarom wil ik dat liever omzeilen. maar kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
920
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wereldrecord is dat diegene de beste op dat gebied is.
De guinness world records selecteren een aantal die ze erkennen en in hun boek stoppen.
Als ze alles deden zou het boek veel te groot worden.
Guiness book is slechts een kleine overzicht van alle wereldrecords

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dit is een klein stukje van een website (zie bron) er is veel te vermelden daarom kies ik deze (incomplete) selectie.

Hoe wordt een recordpoging in behandeling genomen?'

Na ontvangst van onze richtlijnen kunt u uw recordpoging ondernemen en het bewijs, zoals aangeven in de richtlijnen en in het Record Breakers-informatiepakket verzamelen. U stuurt het bewijs naar ons kantoor in Londen, waar we het binnen 6 weken in behandeling zullen nemen. Bij een positieve uitslag ontvangt u een brief en een Guinness World Records-certificaat ter erkenning van uw succesvolle recordpoging.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het guinness books of records wilt omzijlen dan komt je record vanzelfsprekend ook niet in het boek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vermeldt slechts *wereldrecords* en dan vaak van buitenissige zaken.
Dus is het niet noodzakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,ook zonder het Wereldrecords boek is het een wereldrecord,denk aan Laura Dekker etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Guinness book is enkel een reclame object en heeft geen daadwerkelijke waarde aan een wereldrecord maar een verzamelwerk van uiterste.

Bij een wereldrecord zit ik toch te denken aan een prestatie op wereldniveau en niet zo iets walgelijks als het naar binnen proppen van frikandellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding