Is het mogelijk je scheidsrechters kaart voor de KNHB online te halen ?

Dus ik bedoel dat je online het examen kunt doen en dat je daarna je kaart krijgt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
1.9K

Antwoorden (1)

Nee, je kunt digitaal geen examen doen. Dit blijft een normaal schriftelijk examen. Er zijn wel een aantal veranderen qua het leren van de materie. Je kunt gebruik van E-learning maken. Lees even mee ...

Bron : www.knhb.nl

Cursus clubscheidsrechter vanaf 1 sept 2012

E-learning

Met ingang van het seizoen 2012-2013 gaat de opleiding Clubscheidsrechter veranderen. De KNHB gaat de ‘klassieke opleiding’, de 4-daagse spelregelcursus, die iedere hockeyer boven de 16 jaar volgt om zijn kaart te halen, vervangen door E-learning. Dit houdt in dat de cursisten straks zelf achter de computer de basistheorie oftewel de spelregels gaan leren. De E-learning, die met name door veel beeldmateriaal, filmpjes en animaties een hoge funfactor bevat, sluit goed aan op het ‘nieuwe leren’ van de doelgroep. Daarnaast wordt het zowel voor de vereniging als de cursist makkelijker. Deelnemers hoeven niet meer op verplichte data aanwezig te zijn en kunnen de opleiding volgen wanneer het hen uit komt. Verenigingen besparen tijd en energie op zaken als planning en administratie. Na het behalen van het SCHRIFTELIJK EXAMEN ontvangt de geslaagde cursist zijn scheidsrechterskaart en wordt hij daarna bij zijn eerste wedstrijd(en) door de club zo goed mogelijk begeleid.