Kan iemand het trucje around the world mij uitleggen?

Heeft iemand hier tips voor? of ook ervaring mee kunnen misschien niet alle mensen dit trucje leren? als hij 1 x stuitert lukt het makkelijk maar zonder te stuiteren niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee een goede filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5ZbIBVvxY-0&feature=related ik probeer nu de tatw :D.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de bal met de zijkant/bovenkant van je schoen raken. Waar hij het uitlegt is volgens mij iets te ver.

Het beste antwoord

Het is een kwestie van oefenen en blijven doorzetten. Ik ben nu 15 en ik beheers het nu redelijk.

Ik ben een paar jaar geleden begonnen door de bal naar me toe te rollen en die omhoog te liften en tegelijkertijd met mijn voet rond de bal te gaan (met de klok mee). Het is trouwens ook belangrijk dat je de bal goed kan hooghouden, maar ik neem aan dat je dit kunt als je deze truc wilt leren.

Als je dit allebei kunt dan moet je proberen om dit tijdens het hooghouden te doen. Het beste is om een bepaald ritme aan te houden. Of je met de klok mee of tegen de in klok gaat bepaal je zelf. De één vindt met de klok mee makkelijker en de ander tegen de klok in.

De sleutel is de timing. Als je het eens hebt gedaan gaat het steeds makkelijker. Daarom moet je proberen om de ATW te doen als je de bal omhoog wipt (wat ik in alinea 2 heb beschreven). Verder is het grotendeels oefenen.

Even nog een extra tip: het duurt niet lang om dit te leren als je er genoeg tijd aan besteed. Geef jezelf de tijd om dit te leren. En oefen alleen als je genoeg energie hebt. Als je moe bent dan kun je beter stoppen, want dan oefen je het toch niet goed en raak je alleen maar gefrustreerd.

Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik zou het niet meer met stuit doen, want dat leer je het verkeerd aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, Bedankt voor je antwoord. Uiteraard kan ik hooghouden ik probeer het trucje ook vaak uit stilstand stil leggen op de voet omdat ze zeggen dat dat makkelijker is ?? Ik ga het blijven proberen maar ik denk dat ik daar niet snel genoeg voor ben, als ik hem omhoog gooi en been er over zwaai lukt het niet. Als hij dan 1x stuitert makkelijk maarja het is de truc om het in eens te doen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij is het uit stilstand juist moeilijker (vind ik zelf), omdat je voet dan opeens moet beginnen met bewegen. Maar als ik hooghoud dan kan ik mijn voet sneller om de bal heen draaien, omdat mijn 'voet dan al beweegt'. Maar voor de meeste is uit stilstand volgens mij wel makkelijke, dus je kunt het proberen. Het is eenmaal geen makkelijke truc die je zomaar leert. Maar als je het kan, zul je geen spijt hebben van alle tijd die je erin hebt gestoken. Misschien eerst de beweging zonder de bal oefenen? Zodat je aan de beweging gewend bent en daarna met bal doen? Dat is ook een optie. Maar het duurt wel langer. Kan je misschien vertellen met welke bal je het probeert? Wat ik vroeger ook deed is aan het begin een lichtere bal nemen herinner ik me nu. Zo'n plastic bal waar alleen maar lucht in zit met meestal animatie figuren erop xD? Dat heb je niet persé nodig, maar om aan de beweging gewend te raken kun je dat gebruiken. Kijk ook verder op filmpjes op youtube. Dan kun je zien hoe hoog je de bal ongeveer moet 'opwippen'. Het beste is wel om de bal met de bovenkant van je schoen te raken. succes verder. Mail je me wanneer je de truc kunt ;)?

Andere antwoorden (2)

Hier staan op YouTube veel filmpjes over. Ook variaties ervan
Tik bijvoorbeeld in: around the world tutorial
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan het wel uitleggen hoe je het trucje doet en dan pas begint met hooghouden,Maar ik kan niet goed uileggen als je andersom doet (Dus eerst hooghouden dan trucje)

Oke : Je rolt de bal met je Goede been naar je toe ....

Dan Als de bal vlak bij Je goede been is... : Til je je andere been op. (zorg dat hij iets boven de bal is)

Dan Wip je de bal met je Goede been op.
(Tegelijkertijd Gaat dat andere been over de bal heen En dat moet snel gebeuren!)

Dan draai je dat zelfde been dat in de lucht is om de bal heen.

Dan Schiet je de bal met dat been in de lucht, En begint met hooghouden.

Je kunt ook als je de bal niet goed kan schieten om te beginnen met hooghouden, Het precies andersom doen .

Dus rol de bal naar je toe met je zwakkere been Etc.