Wat kunnen scheidrechters allemaal doen,om tijdrekken te verkomen?

En dan zou ik ook nog graag willen weten,wat ze mógen doen en natuurlijk is de volgende vraag dan...waarom doen ze dat niet?(
Een antwoord zoals...ze hebben regeltjes van de uefa en fifa...is maar een half antwoord.)

Toegevoegd na 22 minuten:
Zie ook mijn vraag:Waarom word er niet de zuivere speeltijd gespeeld...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
2.3K

Antwoorden (3)

Als spelers tijd gaan rekken zijn de scheidsrechters geoorloofd en misschien zelfs gedwongen om kaarten te gaan geven. Geel natuurlijk.

Een andere optie is de wedstrijd zo vaak mogelijk door te laten spelen, dus zo min mogelijk te fluiten voor o.a. vrije trappen. Daar wordt namelijk vaak tijd bij gerekt.

Het tijdrekken maakt eigenlijk helemaal niets uit: uiteindelijk zullen de minuten bij de 90 opgeteld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het tijdrekken is lastig te 'bestrijden', spelers zullen het altijd blijven doen.
Het beste wat een scheidsrechter kan doen is gewoon alle secondes/minuten die worden gerekt bij de blessuretijd op te tellen en hierdoor ervoor zorgen dat het team dat nog moet scoren de tijd krijgt wat het verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De scheidsrechter kan met de betreffende speler(s) eerst kort en bondig gaan praten.
Als meerdere spelers zich hieraan schuldig maken kan hij de aanvoerder aanspreken.
Hij kan de speler(s) een gele kaart geven.
Een en ander kan ook afhangen van de sfeer in het veld
en andere ervaringen met betrokken spelers.
Hij moet de verloren tijd bijtellen.