Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie betaalt de veiligheids maatregelen, voor, tijdens en na een "risico" wedstrijd in het voetbal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
757

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Grotendeels komt dit op het conto van jou en mij (de belastingbetalers dus).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gemeente krijgt een vergoeding van met name de thuisspelende club, dit is echter meer een tegemoetkoming, heb je gelijk in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Romeinen zagen het nut van brood en spelen al in, dus het zaal wel niet voor niets zijn; je moet er toch niet aan denken dat al die voetbalfans van puur verveling politiek geëngageerd zouden raken wel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 min duimen leveren je +10 op.

Andere antwoorden (8)

de maatschappij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemeente waar wordt gespeeld..als het uit de hand loopt kan, dacht ik, ook de club aansprakelijk worden gesteld..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een groot deel is dit de overheid en dus uiteindelijk de belastingbetaler. Maar de meeste clubs nemen zelf ook preventieve maatregelen (Stewards, fouillering, etc)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doet de zgn driehoek, dat zijn dacht ik de veiligheidscommissie van beide clubs en de gemeente waar de wedstrijd wordt gespeeld. Een collega van me is daar altijd druk mee bezig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gemeente van het stadion!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij , ik en wij allen : zo dom verspild geld. Beeld je in hoeveel mensen daarmee eens op reis zouden kunnen gaan.Te gek dat dit zo aanvaard is als "sociaal evenement"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je hier van: http://www.milieucentrum.rotterdam.nl/index.php?text_ID=777&txt=yes&onderwerp_ID=1&subonderwerp_ID=88
De belastingbetaler natuurlijk. Iedereen mag ophoesten voor dat idiote gedoe.
Jammer dat je je als totaal en volledig voetbalhater niet aan deze ' vrijwillie bijdrage' aan het laagst denkbare volksvermaak kunt onttrekken. Je zou soms bijna denken dat 100 % van de nederlanders gek is op voetbal. Vreemd genoeg is het in mijn familie- en vriendenkring nauwelijks 10 % .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijkcijfers zijn ook radjes voor de ogen.
+
er zijn twee verschillen hierin, in het stadion is het voor rekening van de thuisspelende club, en buiten het stadion voor de samenleving, lees de belastingbetaler.

Beide partijen proberen wel zoveel mogelijk te verhalen op de raddraaiers.

Anko
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding