Spel met drie dobbelstenen , geeft het uitbetalingsschema de speler waar voor zijn geld ?

Drie dobbelstenen . Je mag wedden op elk van de zes getallen op een tableau met zes vakjes .

Als je getal valt , krijg je één maal je in zet.

Als je getal twee maal ( van de drie stenen ) valt, krijg je twee maal je inzet

Als je getal met alle drie stenen valt , krijg je drie maal je inzet.

Je inzet blijft staan als je getal valt .

Toegevoegd na 1 minuut:
Er wordt dus met drie dobbelstenen gegooid. De uitbetaling wordt gedaan als de dobbelstenen zijn gevallen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat is je vraag???

Het beste antwoord

Hier verlies je op.
Voor de berekening telt niet mee de situatie dat je precies 1 keer goed gooit, want dan is er geen winst of verlies. Wat wel telt is:
- hoe vaak je geen enkele keer goed gooit
en
- hoe vaak je 2 of 3 keer goed gooit.
De kans dat je geen enkele keer goed gooit, is nog behoorlijk groot, en daar zit hem de kneep. De kans om met 1 dobbelsteen niet goed te gooien is 5 uit 6. Met drie dobbelstenen is die kans kleiner, maar toch altijd nog 5 x 5 x 5 gedeeld door 6 x 6 x 6. Dat is 125 / 216, dus meer dan de helft!
Je krijgt natuurlijk wel dubbele inzet als je drie keer goed gooit, maar de kans daarop is 1 x 1 x 1 gedeeld door 6 x 6 x 6, dus 1 / 216. Dat levert veel te weinig op.
Zou je dit spel spelen met munten, dan zou je lichte winst kunnen maken.